Bantmag

2012’DEKİ EN İYİ MÜZİKAL KEŞFİM

Sven Fortmann (Brand New History / Lodown Magazine)

 

Benim için en büyük keşif, bilinmeyen folk sanatçıları ve geçmişten psikedelik parçalar oldu. Şimdi şunu kabullenelim; 2012 müziği genel anlamda epey kötüydü. Yani bunun kişisel bir görüş olduğu konusunda emin değilim çünkü sene boyunca sağdan soldan, “Şunu indir”, “Buna bak” gibi bağlantılarla bombardımana uğradım. Bu müzikler beni heyecanlandırıp, bana ilham vereceğine yanlarında oturduğum şeyler oldu. Bu nedenle daha derin kazdım ve gerçekten beni heyecanlandıran şeyler buldum. Bunların çoğu 60’lar ve 70’lerden unutulmuş parçalardı, ki bu parçaların çoğu Allah-Las, Grizzly Bear, Real Estate, Father John Misty, The Triptides gibi birçok grubun tasarısını ortaya koyuyor. Bu yüzden, eğer vaktiniz varsa, o zamanlardan Smile, F.J. McMahon, Heron, The Outsiders, Ted Lucas ve Wimple Winch gibi müzisyenlerin nasıl da işini bildiğine bakın, ne de olsa tüm bu müzikler hâlâ tamamen geçerliliğini koruyor.

 

Eğer 2012’nin gerçek anlamda kayda değer albümlerinden bir Top 10 listesi yapmam gerekseydi, şöyle bir liste ortaya çıkardı:

 

THE UFO CLUB  - “The UFO Club” (Reverberation Appreciation Society)

PORT ST. WILLOW  - “Holiday” (Self-release)

METZ – “Metz” (Sub Pop)

LOTUS PLAZA – “Spooky Action At a Distance” (Kranky)

HOLOBODY – “Riverhood” (Mush)

TAME IMPALA – “Lonerism” (Modular)

ANIMAL COLLECTIVE – “Centipede Hz” (Domino)

POLIÇA – “Give You The Ghost (Totally Gross National Product)

ALLAH-LAS – “Allah-Las” (Innovative Leisure)

LEVEK – “Look a Little Closer” (Lefse)